יש קשר: עם אלו מנהיגים בעולם טראמפ ופוטין שוחחו הכי הרבה?

    מוטי סבן No Comments on יש קשר: עם אלו מנהיגים בעולם טראמפ ופוטין שוחחו הכי הרבה?
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תמיד עדיף לדבר: אם תהיתם עם מי המנהיגים החזקים בעולם מדברים הכי הרבה, או עם מי פחות הם מעדיפים לשוחח, האם שיחות מרובות מראים על יחסים טובים, או שפשוט הקשר מתוח מאוד שהדבר מצריך המון שיחות טלפון בכדי להבין אחד את השני ליישב את ההדורים.

    כך או כך 'רויטרס' מפרסמת היום (רביעי) את רשימת שיחות הטלפון של המנהיג החזק בעולם, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושל המנהיג השני שמעוניין להציג פני מעצמה ולהיות מעורב בפרשיות בינלאומיות, נשיא רוסיה ולדמיר פוטין.

    התוצאות מפתיעות בחלקם, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוחח בשנת 2017 הכי הרבה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון כ-25 שיחות טלפון, הנשיא הצרפתי שמראה התנהלות קשוחה מול ארה"ב ולקיחת חלק מרכזי בהנהגת האיחוד האירופאי, הדבר מתבטא גם בשיחות עם המנהיג החזק בעולם.

    לשם השוואה המנהיגה הבלתי רשמית של האיחוד האירופאי אנגלה מרקל קנצלרית גרמניה, קיימה רק 11 שיחות טלפון עם טראמפ והיא ניצבת במקום ה-6.

    יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן התברג למקום החמישי ושוחח עם טראמפ כ-13 פעמים, סלמאן מהדק מאוד את היחסים עם טורקיה ובמקביל גם שוחח עם נשיא רוסיה כ- 5 פעמים, הדבר נראה בבירור היכן סלמאן מעוניין לקדם יותר את האינטרסים.

    מנגד נשיא רוסיה ולדמיר פוטין למרבה ההפתעה, קיים עם המנהיג הטורקי ארדואן כ-28 שיחות טלפון, הדבר בא לידי ביטוי כנראה לאור ההתערבות הטורקית המאסיבית בסוריה וריכשות הנשק שארדואן מעוניין להוציא לפועל עם רוסיה.

    נשיא קזחסטן נורסולטן נזרבייב הוא המנהיג השני שפוטין שוחח איתו הכי הרבה כ-17 פעם בשנה החולפת. נזרבייב שליט קזחסטן הבלתי מעורער שקידם את כלכלת ארצו בצורה חסרת תקדים, מסתבר שהוא מאוד חשוב לפוטין.

    הנתון שמעורר תמיהה הוא: נשיא סין השליט הבלתי מעורער עד יום מותו שי, בכלל אינו מםיע ברשימה של פוטין ידידו ואילו אצל טראמפ שמנהל נגדו מלחמת סחר הוא מגיע למקום ה-8 עם תשע שיחות טלפון, כמעט כמו נשיא מצרים. הדבר מעורר סימני שאלה למידת הקשר בכלל של הסינים עם מנהיגים מהעולם.

    ואם שאלתם את עצמכם היכן ביבי נתניהו? אז הוא קיים עפ פוטין כ- 11 שיחות טלפון וניצב במקום החמישי בעולם לפני טראמפ, רוחאני ואסיסי. אצל טראמפ ביבי לא מופיע כלל ברשימה הראשונה.

    יש לציין כי הנתונים מתפרסמים על סמך פרסומי 'הבית הלבן' ו'הקרמלין' ישנם שיחות חשאיות שכלל לא מדווחות לציבור מפאת תוכנם וחיסיון נתונים.

    מהנתונים שכן התפרסמו רואים בבירור, כי ארה"ב מתמקדת בעולם במערבי המתקדם אירופה ואסייה וההולם הערבי המתון ואילו פוטין מתעסק יותר עם מדינות דיקטטוריות וקטנות בגלל אינטרסים צרים.

    chartoftheday_14764_the_leaders_trump_and_putin_phone_most_often_n



    0 תגובות